Compania americană renunţă la serviciul de e-mail pentru cea mai mare piaţă asiatică
Yahoo a pierdut lupta în faţa competitorilor locali - QQ, Sina şi Sohu
Compania americană Yahoo!, cunoscută până acum câţiva ani drept liderul pieţei de servicii de poştă electronică (e-mail), încă nu reuşeşte să-şi revină din căderea în care se află şi pierde teren pe toate pieţele. Furnizorii locali de servicii de e-mail din China au copleşit compania americană pe acest segment, situaţie în urma căreia oficialii Yahoo! au decis retragerea acestui tip de servicii pentru piaţa chineză.
Yahoo! nu mai este de ceva timp lider global pe servicii de e-mail, aflându-se în prezent, conform unor date publicate de ComScore, în toamna anului trecut, abia pe locul al treilea, în spatele celor de la Gmail şi Hotmail. Singura piaţă în care mai contează şi singura piaţă care mai contează pentru companie este cea din Statele Unite, unde încă se menţine pe prima poziţie, peste Gmail şi Hotmail.
În afara SUA, Yahoo! pierde teren în faţa celor de la Google, care foloseşte o metodă mai mult sau mai puţin plăcută de utilizatorii de telefoane Android, care sunt obligaţi să-şi facă un cont Gmail (dacă nu au deja) pentru a accesa Play Store, site-ul de aplicaţii dedicate terminalelor care rulează pe sistemul de operare produs tot de Google. În acest context, poziţia de lider a Google pe piaţa de e-mail este una îndoielnică, însă advertiserii ţin cont de cifrele statistice, iar publicitatea fuge de mulţi ani spre Google, şi nu spre Yahoo!, componentă care-i nemulţumeşte cel mai mult pe acţionarii companiei.
Problemele din China sunt tot mai mari, în ceea ce priveşte serviciile de e-mail, motiv pentru care oficialii au decis retragerea acestor servicii. Decizia a fost luată în contextul în care cota serviciului Yahoo Mail în China a scăzut în favoarea companiilor locale ca