Peste 1,5 milioane de clienți, 22 de restaurante deschise, un bon mediu de peste trei euro și liderul pieţei în șapte ani. Pe scurt, acestea sunt rezultatele și planurile de viitor ale Subway.
La un an de la deschiderea primului restaurant, interesul antreprenorilor pentru preluarea unei francize Subway este mare, pe mesele celor care decid atribuirea lor fiind nenumărate cereri. Dintre acestea, doar 2%-3% ajung să fie acceptate, după cum declară Rumen Radev, agentul de dezvoltare al brandului în România.
Totuși, există o mână de antreprenori deja „agreați“ de francizor, datorită faptului că au reușit să conducă cu succes un prim restaurant în România, iar apetitul pentru o afacere mai amplă le-a fost deschis de rezultatele întregistrate în câteva luni de la primele deschideri. Printre aceștia se numără Cristian Ștefănescu, cel care a deschis primul Subway din România, John Marino (deținătorul unității de la Underground), dar și Arsis, o companie cu o cifră de afaceri anuală de 30 de milioane de euro și prima care a primit, în România, o franciză ca entitate, și nu ca antreprenor persoană fizică (unitățile din Carrefour Orhideea și Cora Pantelimon). Toți aceștia au în plan inaugurarea a încă cel puțin unu-două restaurante. „Când am întrat în această afacere, am știut că nu o să deschidem doar două unități“, spune Radu Niculescu (38 de ani), director general al Arsis și cel care se ocupă de dezvoltarea Subway, menționând că vor fi cel puțin trei inaugurări până la finele anului (din care una în Constanța) și zece într-un interval de trei ani.
Deși administrează locații diferite, atât ca amplasament, cât și ca public-țintă, pentru cei trei, 2013 este echivalent cu expansiunea. De altfel, Cristian Ștefănescu (33 de ani) a făcut deja pasul, prin deschiderea delui de-al doilea Subway, la Cocor, după cel deschis în Piaţa Victoriei, în asociere tot cu