Camera de Comerț Americană în Romania a analizat impactul negativ pe care Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 25/2013 (OUG 25/2013) îl are la nivelul medului de afaceri şi al încrederii în mediul investiţional românesc.
Prin documentul de poziţie înaintat autorităţilor, AmCham Romania solicită Parlamentului respingerea OUG 25/2013 de modificare și completare a Legii audiovizualului nr. 504/2002. Cu această solicitare AmCham Romania se alătură asociaţiilor de profil - Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Publicitate şi International Advertising Association (IAA).
În opinia AmCham Romania, adoptarea acestui act normativ încalcă prevederile legale şi reprezintă un abuz din partea statului prin intervenţia în relaţiile comerciale private, în sensul eliminării intermediarilor din piața de publicitate. ”Intermediarii sunt actori economici prezenți în toate industriile, a căror valoare adăugată și influență pozitivă asupra pieței este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonanţe asupra pieţei de publicitate creează un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezintă o intervenție abuzivă a statului în relații comerciale private”, a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi, şi Vice-Preşedinte AmCham Romania.
AmCham Romania apreciază că maniera în care a fost adoptată OUG 25/2013 contravine Constituţiei care prevede că Guvernul României poate decide adoptarea unor ordonanțe de urgență doar în situații excepționale. În lipsa justificării caracterului de urgenţă al OUG 25/2013, care modifică o practică comercială existentă în România de mulți ani, precum şi în alte ţări ale lumii, considerăm că acest act normativ încalcă drepturi și libertăți fundamentale, cum ar fi libertatea comerțului și concurența loială. Mai mult, preveder