Deputaţii din Comisia de cultură au avizat favorabil, luni, ordonanţa de urgenţă 25/2013 privind modificarea Legii audiovizualului, textul înaintat de Guvern fiind adoptat cu 10 voturi "pentru", un vot "împotrivă" şi două abţineri, potrivit Mediafax.
Preşedintele Comisiei de cultură, Gigel Ştirbu (PNL), a precizat că prin această ordonanţă benefeciarul spaţiului de publicitate poate negocia direct cu o televiziune. "Până acum, agenţia de publicitate se ducea la începutul anului şi cumpăra un spaţiu, bloca spaţiul publicitar de la un trust media, plătea o anumită sumă şi bloca spaţiul. Eu, compania nu ştiu care, mă duceam să fac publicitate. Nu puteam, pentru că spaţiul era cumpărat. Trebuia să merg la agenţia de publicitate. Acum (prin Ordonanţa de urgenţă - n.r.), şi compania, beneficiarul, pot negocia direct cu o televiziune, cu furnizorul de spaţiu publicitar", a explicat preşedintele Comisiei de cultură.
Ministrul pentru Societatea informaţională, Dan Nica, a venit la şedinţa comisiei şi a pledat pentru adoptarea ordonanţei în forma propusă de Guvern, arătând că acest act normativ "menţine posibilitate la client de a alege cu cine doreşte să semneze contractul de publicitate" şi că agenţiile de publicitate nu mai pot lua bani "din două părţi".
"Partea de creaţie, partea principală este neatinsă. Singura chestiune care este atinsă e că nu poţi să iei bani din două părţi. Se introduce un element de transparenţă", a spus Dan Nica, menţionând că textul Guvernului ar elimina orice formă de abuz.
Reprezentanţii agenţiilor de publicitate au susţinut la şedinţa Comisiei de cultură că în avizul Consiliului Concurenţei se precizează că ordonanţa încalcă Legea concurenţei şi au mai arătat că textul ar trebui modificat astfel încât clienţii spaţiilor de publicitate să poată decide dacă doresc să lucreze cu o agenţie de publicitate sau nu. Propunerea