Care este sansa studentului si a profesorului in economia romaneasca? De la aceasta intrebare ar trebui sa ia startul o reforma a educatiei care sa cuprinda o schimbare fundamentala proiectata si realizata la nivelul sistemului de invatamant si in continutul procesului de instruire, sunt de parere economistii.
Reuniti in jurul unei mase rotunde cu tema "Educatia economica incotro?" organizata de Centrul de Economie Politica si Afaceri Murray Rothbard in cadrul suitei de intalniri "Cafeneaua academica", participantii au dezbatut aspecte ale educatiei economice in general si din Romania.
Printre acestia s-au aflat Bogdan Glavan (foto dreapta), prof. univ. dr. de economie la Universitatea Romano-Americana (URA); Florin Bonciu, prof. univ. dr., prorector URA; Radu Nechita, conf. univ. dr., director Centrul de Studii in Economie si Drept, Universitatea Babes-Bolyai; Florin Citu (foto stanga), dr., Florin Citu Advisory; Cristian Paun (foto centru), conf. univ. dr., Academia de Studii Economice.
Profesorul are o influenta importanta in viata studentilor si sunt promotori activi ai libertatii de expresie si analizei critice a unor chestiuni complicate. De aceea, trebuie sa fie deschisi din punct de vedere intelectual si sa ofere informatii adecvate pentru a sprijini studentii in a intelege chestiunile in discutie. Ca urmare, in procesul de invatare, rolul profesorului trebuie sa fie de facilitator, iar acest obiectiv este atins atunci cand profesorii depun eforturi pentru ca studentii sa se implice activ in procesul invatarii. Asa se poate distinge o atitudine de tip coaching in relatia cu studentii.
Coaching-ul reprezinta un proces de predare, formare sau dezvoltare in care o persoana beneficiaza de sprijin in timp ce invata pentru a obtine un rezultat sau obiectiv personal sau profesional specific.
Citeşte continuarea materialului pe wall