Deja implantat in India si aflat in asteptarea aprobarii pentru o uzina in China, Renault analizeaza posibilitatea de a-si deschide o intreprindere in Indonezia. Constructorul auto francez spera, astfel, sa-si dubleze vanzarile in regiunea Asia-Pacific, ajungand la peste 500.000 de unitati pana in 2016.
Intampinand dificultati in Europa, Renault isi indreapta privirile spre Asia-Pacific, regiunea cu cea mai mare crestere economica din lume. Potrivit directorului Renault pentru operatiuni in Asia-Pacific, Gilles Normand, „zona genereaza 10% din vanzarile” constructorului francez. „Vrem sa dublam vanzarile la peste 500.000 de unitati intre 2012 si 2016”, a spus el la salonul auto de la Shanghai, care si-a deschis duminica portile pentru specialisti.
Recent implantat in India gratie aliatului sau nipon Nissan si pe punctul de a obtine unda verde pentru o uzina in China, Renault „analizeaza un proiect industrial in Indonezia. Speram ca dosarul va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an”, a spus Gilles Normand, citat de cotidianul La Tribune. „Exista aici un puternic potential”, a adaugat el.
Uzina indoneziana ar putea porni in 2016 si, cel putin intr-o prima faza, ar putea fabrica un 4x4 precum Duster din gama Entry – cunoscut in Europa sub marca Dacia – sau o varianta mai spatioasa a modelului Logd, comercializat tot sub bradul Dacia pe Batranul continent. Duster este fabricat, astazi, in Romania, Rusia, Brazilia si India. Intrarea in Indonezia se va face, probabil, tot cu ajutorul Nissan, constructorul nipon controlat de Renault fiind bine instalat pe aceasta piata de un milion de vehiule pe an.
In ceea ce priveste China, noua uzina va avea sediul la Wuhan, capitala provinciei Hubei. Unitatea va avea o capacitate de 150.000 de vehicule pe an, investia fiind estimata la 870 de milioane de euro. Intreprinderea, creata in parteneriat cu gru