Preşedintele Ligii "Habitat", Mihai Mereuţă, ne-a explicat cum se constituie fondul de rulment al asociaţiei de proprietari. Potrivit acestuia, nu doar proprietarii sunt obligaţi să contribuie financiar la respectivul fond, ci şi chiriaşii, în timp ce rău-platnicii se pot alege cu penalizări.
Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prezintă, în adunarea generală, un buget anual de venituri şi cheltuieli, dar şi fondul de rulment. "Fondul se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, iar reîntregirea acestuia se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată", ne-a spus Mihai Mereuţă, preşedintele Ligii Asociaţiilor de Proprietari "Habitat". Asociaţia de proprietari poate pune în practică şi un sistem propriu de penalizări pentru sumele restante. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere, aplicându-se după 30 de zile de la termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
Acoperă cheltuielile lunare
Asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment, în scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţile curente. "Fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţie în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor nou-înfiinţate - prin însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii echivalente ca mărime", explică Mereuţă.
Sumele în