Cercetătorii de la Universitatea din Illinois, SUA, au prezentat o lucrare interesantă legată de viitorul acumulatorilor. Aceştia au prezentat şi un prototip operaţional pentru a arăta că este vorba despre un concept funcţional, şi nu doar o teorie.
Principala problemă a bateriilor Li-Ion actuale este reprezentată de structura bidimensională a electrozilor, ceea ce limitează rata de transfer energetic sau a capacităţii de stocare. Bateria concepută de americani foloseşte însă structuri tridimensionale atât pentru anod, cât şi pentru catod, mărind astfel suprafaţa utilă a acestora într-o măsură atât de mare încât cercetătorii afirmă ca aceasta va fi de 2.000 de ori mai puternică. De asemenea se va putea încărca de 1.000 de ori mai repede decât un model Li-Ion standard, permiţând încărcarea în câteva secunde, relatează portalul go4it.ro.
Tehnologia va trebui să dovedească capacitatea de scalare pentru implementarea în baterii cu dimensiune mai mare şi, bineînţeles, fezabilitatea economică.
Cercetătorii de la Universitatea din Illinois, SUA, au prezentat o lucrare interesantă legată de viitorul acumulatorilor. Aceştia au prezentat şi un prototip operaţional pentru a arăta că este vorba despre un concept funcţional, şi nu doar o teorie.
Principala problemă a bateriilor Li-Ion actuale este reprezentată de structura bidimensională a electrozilor, ceea ce limitează rata de transfer energetic sau a capacităţii de stocare. Bateria concepută de americani foloseşte însă structuri tridimensionale atât pentru anod, cât şi pentru catod, mărind astfel suprafaţa utilă a acestora într-o măsură atât de mare încât cercetătorii afirmă ca aceasta va fi de 2.000 de ori mai puternică. De asemenea se va putea încărca de 1.000 de ori mai repede decât un model Li-Ion standard, permiţând încărcarea în câteva secunde, relatează portalul go4it.ro.
Tehnologia va treb