Apăruţi ca un articol vestimentar comod şi numai bun de purtat în aproape orice ocazie, jeanşii sunt un segment al industriei de modă mai puţin afectat de recesiune. Industria de jeans din România, prin excelenţă fragmentată, este estimată de designerul Ştefan Muscă, proprietarul mărcii New Funky Fashion, la 300 de milioane euro.
“Doi din cinci consumatori cumpără cel puţin două perechi de jeans pe an (...) Piaţa de jeans din România este în continuă creştere, dar extrem de fragmentată.”, spune Ştefan Muscă.
65% din producţia şi vânzările mărcii lui - New Funky Fashion -, sunt realizate din jeans, 20% - tricouri şi cămăşi, iar contribuţia comenzilor speciale/unicat la cifra totală de afaceri este de 15%.
„Jeanşii nu mai sunt demult o ţinută casual, ci un must have care poate să te diferenţieze în fiecare zi. Am înţeles aceast lucru şi nu produc serii, fiecare model are particularitatea lui şi mai mult decât atât, poate fi personalizat în funcţie de stilul şi modul de viaţă al fiecărui purtător”, explică Ştefan Muscă cum s-a repliat la noile condiţii din piaţă.
În 15 ani de activitate, singurul designer român din piaţa confecţiilor din denim care concurează cu branduri internaţionale precum Little Big, Lee Cooper, Levi's, Diesel sau Motor Jeans, a creat peste 50.000 modele de blugi. În medie, designerul produce 8-10 modele noi în fiecare zi.