Importurile de autoturisme second hand au crescut cu 50 la sută în primul trimestru din acest an comparativ cu primul trimestru din 2012. Cifra se ridică la 53.000 de unităţi, faţă de cele 35.300 de unităţi împortate în 2012, conform analizei Auto.ro.
Românii preferă în continuare să-şi achiziţioneze maşini la mâna a doua aduse "de afară", decât să dea banii pe autoturisme noi.
Piaţa maşinilor noi înmatriculate în România a înregistrat o scădere de 20 de procente, ajungând la aproximativ 11.200 de unităţi în primul trimestru al acestui an, comparativ cu cele 14.000 de unităţi înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Maşinile marca Volkswagen au rămas în continuare pe primul loc în preferinţele românilor pe segmentul second hand, cu aproape 13.000 de maşini înmatriculate în primul trimestru. Comparativ cu perioada similară din 2012, creşterea e semnificativă, 60 la sută.
Conform topurilor realizate de Auto.ro, cea mai spectaculoasă creştere e cea a aututirsmelor BMW. Faţă de primul trimestru al anului trecut, s-au importat cu 90 la sută mai multe BMW-uri decât anul trecut.
Românii nu se mai dau în vânt nici după autohtona Dacia, reînmatriculările de maşini produse în Argeş scăzînd cu 65 la sută.
Dacia se menţine însă în topul înmatriculărilor de maşini noi cu aproape 3.000 de unităţi, dar cu 11 la sută mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.
Tinând cont de faptul că noul timbru de mediu se aplică şi pentru autoturismele înmatriculate înainte de anul 2007, tranzacţiile implicând astfel de maşini au scăzut cu 40 la sută, de la 80.000 de unităţi înregistrate în primul trimestru din 2012 la 48.400 de unităţi în 2013, arată analiza Auto.ro.
Top 10 importuri auto second hand în trimestrul I 2013 şi evoluţia faţă de perioada similară a anului trecut 2012:
1. Volk