Adoptarea Ordonantei de Urgenta de modificare si completare a Legii Audiovizualului nr. 504/2002, incalca prevederile legale si reprezinta un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private, in sensul eliminarii intermediarilor din piata de publicitate, potrivit Camerei de Comert Americane in Romania (AmCham Romania).
Potrivit noii legi, publicate in Monitorul Oficial pe 12 aprilie, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul". Radu Florescu: Intermediarii sunt actori economici prezenti in toate industriile ”Intermediarii sunt actori economici prezenti in toate industriile, a caror valoare adaugata si influenta pozitiva asupra pietei este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonante asupra pietei de publicitate creeaza un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezinta o interventie abuziva a statului in relatii comerciale private”, a declarat Radu Florescu, CEO al grupului de comunicare Saatchi&Saatchi, vicepresedinte AmCham Romania, dar si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
Prin documentul de pozitie inaintat autoritatilor, AmCham Romania solicita Parlamentului respingerea OUG 25/2013 de modificare si completare a Legii audiovizualului nr. 504/2002.
“AmCham Romania apreciaza ca maniera in care a fost adoptata OUG 25/2013 contravine Constitutiei care prevede ca Guvernul Romaniei poate decide adoptarea unor ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. In lipsa justificarii caracterului de urgenta al OUG 25/2013,