Pasagerii din Aeroportul "Henri Coandă" Bucureşti vor fi informaţi despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor este anulat sau întârziat sau atunci când întâmpină probleme legate de petrecerea vacanţei, de marţi până vineri, prin campania Uniunii Europene "E dreptul tău! Acţionează!", potrivit Mediafax.
Campania va fi prezentă în Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti între orele 10.00 şi 16.00, potrivit unui comunicat de presă.
Daniela Nane, ambasador al campaniei, se va alătura, marţi, în aeroport, experţilor care vor oferi pasagerilor ce vizitează centrul de informare detalii despre drepturile pe care le au în cazul în care apar probleme în legătură cu zborul lor sau cu pachetul de vacanţă.
"Vara este aproape, mulţi dintre noi şi-au ales deja destinaţia de vacanţă şi se aşteaptă ca totul să decurgă conform planurilor. În cazul în care apar probleme în timpul călătoriei sau dacă suntem dezamăgiţi de ceea ce găsim când ajungem la destinaţie, e bine să ne cunoaştem drepturile. Din acest motiv, experţii sunt aici, pentru a explica pasagerilor din aeroport care le sunt drepturile în cazul în care zborul lor întârzie sau este anulat sau dacă pachetul de vacanţă nu corespunde cu ceea ce li s-a promis", a declarat Daniela Nane.
Pasagerii sunt informaţi că, dacă li se refuză îmbarcarea pentru că, de exemplu, au fost mai multe rezervări decât locurile din avion, deşi au făcut check-in-ul la timp sau dacă zborul le este anulat, au posibilitatea de a alege între transportul până la destinaţia finală sau rambursarea costului integral al biletului sau a părţii din bilet neutilizate. De asemenea, ei pot avea dreptul la despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.
Dacă zborul întârzie, compania aeriană trebuie să ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), h