La un moment dat sunt 180 de persoane pe scenă. „Este pentru prima dată în România când folosim în orchestră şase trompete egiptene, aşa cum cum şi-a dorit Verdi“, arată Beatrice Rancea, managerul Operei.
Cele două premiere ale spectacolului „Aida“, programate pentru 25 şi 28 aprilie, se vor juca cu casa închisă. Publicul Operei Naţionale s-a arătat entuziasmat de ocazia de a urmări o capodoperă a repertoriului liric mondial, pusă în scenă după o absenţă de 9 ani la instituţia ieşeană.
Anul dedicat compozitorului Giuseppe Verdi va fi marcat la Operă printr-un spectacol grandios, care antrenează sute de artişti. „Aida“ revine pe scena din Sala Mare a Teatrului Naţional sub bagheta dirijorului David Crescenzi, regia aparţinându-i maestrului András Kürthy (Ungaria). Scenografia spectacolului aparţine lui Attila-István Venczel, decorul este realizat de Laszlo Szekely (Ungaria), costumele poartă semnătura Zsuzsanna Kiss (Ungaria), iar coregrafia este realizată de Adrian Mureşan (Opera Maghiară Cluj-Napoca). Pentru reprezentaţia de pe 25 aprilie, echipa de producţie a mizat pe solişti invitaţi - Carmen Gurban (Opera Naţională Română Cluj Napoca) în rolul Aidei şi Daniel Magdal (Germania) în rolul lui Radames, urmând ca pe 28 să debuteze artiştii ieşeni Simona Titieanu şi Cosmin Marcovici. „Este o montare impresionantă. Pe scenă sunt 225 de persoane în total - solişti, cor, figuraţie, cor de copii, balet, copiii de la balet. Este pentru prima dată când în România, de 93 de ani de când a avut loc premiera «Aida», folosim în orchestră şase trompete egiptene, aşa cum cum şi-a dorit Verdi să sune acest spectacol“, a subliniat Beatrice Rancea, managerul ONRI.
De remarcat este şi prezenţa Marinei Krilovici, care s-a ocupat de pregătirea vocală a artiştilor implicaţi în producţie. Renumita soprană apreciază că producţia va fi un succes, fiind mulţumită şi de