Nava germană Flaminia,”bomba plutitoare”la bordul căreia în vara anului trecut au avut loc două explozii în urma cărora au decedat trei marinari stă ancorată de patru săptămâni la 5 mile în larg,în rada portului Constanţa.În tot acest interval autorităţile române i-au inspectat fiecare centimetru şi au prelevat probe care vor stabili dacă nava poate intra în portul Constanţa pentru a descărca cele 9000 tone de deşeuri considerate periculoase şi apoi reparată în Şantierul Naval Daewoo Mangalia. Sursa: Agerpres
“Au fost finalizate toate analizele, le-am preluat şi le-am expediat imediat la Garda Naţională de Mediu şi Agenţia de Mediu la Bucureşti”, a declarat, pentru EVZ, prefectul de Constanţa Eugen Bola. Specialiştii vor interpreta analizele iar rezultatele,în funcţie de care Flaminia va putea intra sau nu în portul Constanţa,vor fi trimise autorităţilor portuare.
“Este posibil să le primim chiar şi la sfârşitul acestei săptămâni,voi anunţa Autoritatea Navală Română şi Căpitănia Constanţa, dar şi pe cei de la Daewoo”,precizează prefectul Eugen Bola, care coordonează Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă constituit pentru gestionarea măsurilor la nava germană.
"Incărcătura este periculoasă, dar nu toxică". Surse portuare susţin că probele au fost analizate în paralel şi de specialiştii Şantierului Naval Daewoo Mangalia, care ar fi constatat că “deşeurile rezultate în urma exploziilor care au distrus containerele încărcate cu substanţe toxice ar fi periculoase, dar concentraţia lor este sub nivelul admis de toxicitate”.
Reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) spun, la rândul lor, că “din punct de vedere al siguranţei navale şi al protecţiei mediului, nu există niciun pericol”.Şi asta pentru că până acum,după verificări pe covertă ,pe capacele magaziilor,în magazii şi în restul încăperilor ,specialiştii ANR nu au detectat radiaţii sau gaze