Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a declarat la emisiunea "Jocuri de Putere" de la Realitatea TV, că după 30 aprilie vor fi demarate procedurile pentru concesionarea tronsoanelor din autostrada Transilvania. Şova a precizat că o serie de companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul pentru această autostradă.
"Pe 30 aprilie se încheie negocierile cu Bechtel. Atunci vom şti dacă ne intelegem cu privire la modalitatea de inchidere a contractului sau dacă avem poziţii divergente. Indiferent de situaţie, ea va fi prezentată Guvernului şi făcută publică. După 30 aprilie, vom începe procedurile pentru a concesiona cele 9 tronsoane - cel mai important e Suplacu de Barcău- Borş din punctul meu de vedere - pentru a găsi investitori privaţi sa contracteze în sistem de concesiune (...) Până acum au fost companii foarte mari din lume care şi-au manifestat interesul de concesiune a unor tronsoane sau interesul pentru întreaga autostradă Transilvania", a declarat Şova, menţionând însă că ultima variantă nu e realizabilă.
În urmă cu aproape două luni, premierul Victor Ponta declara că este esenţial pentru România să fie continuată construcţia Autostrăzii Transilvania, o soluţie de finanţare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat. Ponta preciza că pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, "nu se poate găsi o altă soluţie de finanţare".
La sfârşitul lunii ianuarie, ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Şova declara că, în opinia sa, singura soluţie pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel şi găsirea unei variante de finanţare viabilă.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004,