Haosul instalat la finele anului trecut în infrastructura rutieră, prin divizarea Companiei de Drumuri în două entităţi, subordonate unor ministere diferite, continuă. Guvernul a hotărât transferul proiectului autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş-Câmpia Turzii la Transporturi, în pofida faptului că acesta nu mai are ingineri în drumuri.
Proiectul autostrăzii Iaşi-Ungheni nu va mai fi realizat de către Departamentul Proiectelor de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) , condus de Dan Şova şi care are în subordine Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), ci de către Ministerul Transporturilor, subordonat ministrului Relu Fenechiu.
Decizia a fost luată săptămâna trecută de către Guvern, în pofida faptului că, odată transferată CNADNR la departamentul lui Dan Şova, Ministerul Transporturilor a rămas fără inginerii de drumuri necesari derulării proiectului. Singurii specialişti pe care îi mai au Transporturile sunt cei care lucrează în cercetare la institute de profil, precum Cestrin. O altă ciudăţenie a deciziei guvernamentale este faptul că autostrada va fi realizată în parteneriat public-privat, în condiţiile în care şi departamentul lui Dan Şova are câteva astfel de proiecte. În final vor fi două ministere care se vor ocupa ambele de concesiuni în acelaşi domeniu, al infrastructurii rutiere.
O şansă dată ministrului Fenechiu
În pofida unei divizării clare a afacerilor din Transporturi între cei doi, operată în luna decembrie cu ocazia stabilirii algoritmului politic PNL-PSD (potrivit căruia PNL se ocupă de transporturile feroviare, aeriene şi navale iar PSD de afacerile cu asfalt), ministrul Relu Fenechiu a continuat să privească cu jind către zona infrastructurii rutiere. El nu a evitat nici măcar declaraţii referitoare la dezvoltarea reţelei de drumuri, cu toate că aceasta nu mai este în subordinea sa