Artera ardeleană era „prioritate zero" în programele de campanie ale tuturor candidaţilor. Acum a rămas fără bani, dar guvernul promite că din mai vor veni investitorii.
Ministrul Marilor proiecte, Dan Şova, spune că până în 30 aprilie vor fi încheiate negocierile pentru rezilierea contractului cu Bechtel şi va începe procedura pentru concesionarea autostrăzii pe tronsoane. Mai mult, el afirmă că mari investitori străini stau deja la rând să intre pe autostradă. În campania electorală din toamnă, toţi candidaţii defineau autostrada drept o prioritate a viitorului lor mandat, dar, deocamdată, în buget nu a încăput nici un leu pentru continuarea lucrărilor.
Acum două luni, premierul Victor Ponta spunea că singura salvare pentru autostradă este parteneriatul public-privat (PPP), numai că legea care reglementează această procedură nu are încă norme de aplicare şi, deocamdată, în laboratoarele guvernului se lucrează la modificarea ei. De această dată, ministrul Şova vorbeşte de soluţia concesionării celor opt tronsoane rămase de executat, menţioanând drept prioritar segmentul Suplacu de Barcău - Borş. În privinţa legăturii cu Bucureştiul, ca soluţie considerată cu şanse de finalizare mai mari decât traseul spre Braşov a fost adoptată varianta de legătură cu coridorul IV Turda - Sebeş.
Senatorul PNL Marius Nicoară apreciază că în acest moment nu mai sunt impedimente pentru a se lucra simultan la legarea Clujului prin autostradă atât de capitală, cât şi de vestul Europei. „Aici deja sunt două proiecte. Pe de-o parte, autostrada Sebeş - Turda trebuie să înceapă cât de repede, am înţeles că lucrările ar putea demara chiar anul acesta, pentru că ar fi o extrem de necesară legătură rapidă cu Bucureştiul. Cât priveşte direcţia spre Vama Borş există deja proiectul, s-au făcut exproprieri, mai trebuie doar găsiţi investitorii. Noi, parlamentarii, nu mai putem