Deputații europeni au respins suspendarea tranzacționării unei părți din cotele de emisii CO2, în scopul creșterii prețului permiselor UE de poluare, dar au aprobat, printr-un vot separat, excluderea temporară a zborurilor intercontinentale din acest sistem.
Majoritatea parlamentarilor au fost de părere că interferența în fluxul creditelor ar clătina încrederea în sistemului european de comercializare a cotelor de emisii (ETS), creat pentru diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Propunerea de suspendare a creditelor, numită calendarul licitațiilor (backloading), a fost respinsă cu o majoritate strânsă, 334 de deputați fiind pentru adoptarea amendamentului prin care se respinge propunerea legislativă, 315 împotrivă și 63 s-au abținut. Propunerea va fi trimisă acum înapoi comisiei parlamentare de mediu.
Deputații care s-au opus măsurii susțin o reformă mai profundă a ETS și se tem că interferențele în fluxul de credite ar putea clătina încrederea jucătorilor în acest sistem. Unii cred și că o creștere a prețului carbonului ar eroda competitivitatea industriei europene și s-ar regăsi în facturile de energie ale consumatorilor.
Pe de altă parte, susținătorii măsurii sunt de părere că trebuie corectat fluxul prea mare de credite pentru ca sistemul să funcționeze conform intenției inițiale. Ei consideră că un preț mai mare al carbonului ar acționa ca un catalizator pentru tranziția Uniunii către o economie verde, prin stimularea investițiilor și inovației și ar ajuta conectarea pieței de carbon a UE la piețe din alte regiuni. "Regret profund votul de astăzi. Este începutul repatrierii politicii de mediu, a spus raportorul Parlamentului European, deputatul german Matthias Groote. Acest tip de politică face jocul celor care sunt sceptici în privința schimbărilor climatice. Respingerea acestei propuneri slăbește sistemul european de tranza