Un seminar privind sticla termopan în construcţii s-a desfăşurat la Suceava sâmbătă, 20 aprilie, la Salon Zamca Garden.
Organizat de producătorul de vitraje termopan RoGrupGlass Piatra Neamţ la aniversarea a 9 ani de experienţă pe această piaţă, susţinut de cel mai mare producător de sticlă european, Saint Gobain, prin divizia Saint Gobain Glass, şi de distribuitorul de materiale pentru producţia de pachete termopan According Group Iaşi, acest seminar, oarecum inedit pe o piaţă autosuficientă din punct de vedere tehnic şi în declin din punct de vedere financiar, este un frumos semnal că unii îşi permit în aceste vremuri să privească spre viitor.
Organizat, bineînţeles, cu prim scop de a atrage noi clienţi către producătorul de sticlă termopan, ţinta principală fiind societăţile producătoare de tâmplărie cu sticlă termopan din judeţul Suceava, acest seminar – o cheltuială nelalocul ei în bugetul oricărei firme, în aceste timpuri în care construcţiile sunt sub limita de avarie şi în sezon, pentru a nu mai spune că nu suntem încă în sezon – îşi va îndeplini sau nu scopul pentru organizatori. Succes sau fiasco, vor afla.
Mi s-a părut însă interesant acest eveniment pe post de ceas deşteptător. Ca orice seminar dintr-un domeniu tehnic, nu are mari şanse să fie foarte atractiv. Informaţii tehnice, formule şi coeficienţi. Pentru cunoscători plictisitoare, pentru necunoscători, şi mai plictisitoare. Noroc cu amplele mape informative puse la dispoziţia participanţilor (au pliante cu poze). Este clar că într-o astfel de prezentare emoţiile prezentatorilor sunt un divertisment mai bun decât indicii de selectivitate ai unei sticle. Din păcate, când un arhitect proiectează o clădire, o faţadă în sticlă, un perete cortină, iar o societate producătoare de tâmplărie pune în operă o astfel de lucrare, totul este o chestiune de tehnică şi coeficienţi cu rezultat