Olesea Svecla face parte din generaţia tinerilor artişti ai teatrului contemporan, reuşind să îmbine la ai săi 23 de ani studenţia, actoria şi regia. Este convinsă că publicul vrea să vadă spectacole cu impact social
Încorsetată, într-o fustă neagră de catifea, cu o coafură medievală şi fardată puternic, protagonista noastră pare din altă epocă. După ce-şi dă jos costumul de regină din „Regele moare“, lucrarea ei de diplomă, aura personajului încă pluteşte deasupra ei. În blugi, dar cu aceeaşi coafură de modă veche, se aşează pe treptele etajului doi ale Academiei de Muzică, Teatru şi Arte Plastice pentru a ne lăsa să o descoperim.
I-a avut drept modele de actori pe unchiul şi mătuşa ei, dorindu-şi să le urmeze calea încă de la vârsta de cinci ani. Chiar dacă iniţial a luat-o iniţial pe alt drum, nu şi-a abandonat visul din copilărie. „După un la Facultatea de Jurnalism, mi-am dat seama că nu e profesia mea. Mergeam pe malul lacului de la Valea Morilor şi mi-am zis că vreau să dau la Actorie imediat“, îşi aminteşte Olesea.
„Cariera actorului se construieşte pas cu pas, muncind pe scenă zile în şir şi având în faţă exemple reale“ - Olesea Svecla, actriţă şi regizor
Primul examen însă i s-a părut teribil şi s-a blocat la probe. „În jurul candidaturii ei s-au dat cele mai mari dispute. Nu a fost foarte convingătoare şi eram cât pe ce să-i recomandăm Catedra de Regie“, spune profesoara ei, Nelly Cozaru. Acum se felicită pentru decizia de a o accepta în rândul tinerilor actori, pentru că a devenit una dintre cele mai bune studente. „A înflorit pur şi simplu şi ne-a dovedit că merita să o primim în familia noastră“, afirmă Nelly Cozaru.
Debut regizoral cu „Kebab“
În anul întâi a făcut nişte cursuri de regie şi a înţeles că i-ar plăcea să monteze. Prima încercare a fost piesa Gianinei Cărbunariu despre traficul de fiinţe umane, „Kebab“. „