Inaugurată anul trecut, autostrada Bucureşti-Ploieşti nu este nici în prezent finalizată. Compania de Autostrăzi a semnat însă recepţia lucrărilor pentru ca firmele constructoare, aparţinând „regilor asfaltului”, să poată primi alte contracte.
La mai bine de opt luni de când a fost deschisă circulaţiei, autostrada Bucureşti-Ploieşti este departe de cele mai indulgente standarde în domeniu. Lipsesc în continuare cele mai elementare dotări, precum parcări, spaţii pentru servicii sau puncte S.O.S. Iar cine alege să meargă pe această autostradă ştie că este un drum „fără întoarcere“, singurul punct de ieşire până la Ploieşti fiind la doar 24 kilometri de Bucureşti, la Snagov. Ieşire utilă mai mult pentru potentaţii Capitalei, care şi-au ridicat aici locuinţe de lux, decât pentru şoferii de rând.
Responsabili pentru această situaţie sunt, deopotrivă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi consorţiul de firme controlate de „regii asfaltului“ Dorinel Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi Dan Beşliu: Spedition UMB, PA&CO International şi, respectiv, Euroconstruct Trading ’98.
Atribuirea contractului pentru segmentul Moara Vlăsiei-Ploieşti a stârnit, de-a lungul timpului, o serie de controverse, atât din cauza întârzierii lucrărilor, cât şi din cauza umflării costurilor. De altfel, în 2011, CNADNR
a fost foarte aproape să rupă înţelegerea cu firmele constructoare, transmiţându-le chiar o notificare de reziliere. „Având în vedere că antreprenorul a abandonat lucrările de construcţie la autostradă pe sectorul cuprins între km 46+500 şi km 48+200, fapt ce încalcă grav prevederile contractuale“, a motivat CNADNR măsura luată. Avertismentul nu a fost luat însă în serios, constructorii trăgând de timp în continuare. Aşa se face că, la 6 august 2012, CNADNR a recepţionat o autostradă neterminată, la care mai era mult de lucru. Recepţie cu