Ministrul temporar al transporturilor din Bulgaria, Kristian Krastev, a declarat că nu sprijină o privatizare necondiţionată a diviziei de transport de marfă a Companiei Feroviare Bulgare, scrie Novinite. Acordul de privatizare ar trebui încheiat la un preţ de vânzare adecvat care să acopere o parte din datoriile grupului, a spus ministrul. „Un împrumut de la Banca Mondială este o opţiune pentru asigurarea fondurilor de care are nevoie Compania Feroviară, dar acesta nu este legat direct de privatizarea serviciilor de transport de mărfuri“, a explicat el. În privinţa aeroporturilor, Krastev a menţionat că acestea nu sunt atractive pentru investitori doarece sunt învechite şi înconjurate de infrastructură degradată.
Banca Naţională a Poloniei a semnat un acord cu Fondul Monetar Internaţional care permite FMI să împrumute până la 6,27 miliarde de euro de la banca centrală poloneză, scrie Warsaw Busienss Journal. Însă Fondul nu poate folosi acest credit decât după ce rămâne fără alte mijloace de finanţare. Banii ar urma să fie utilizaţi pentru ajutarea ţărilor cu probleme. Pe de altă parte, dacă Polonia se confruntă cu dificultăţi financiare sau trebuie să-şi întregească rezervele valuare, banii folosiţi deja de Fond vor fi returnaţi Poloniei, iar cei neutilizaţi vor fi blocaţi.
Ministrul temporar al transporturilor din Bulgaria, Kristian Krastev, a declarat că nu sprijină o privatizare necondiţionată a diviziei de transport de marfă a Companiei Feroviare Bulgare, scrie Novinite. Acordul de privatizare ar trebui încheiat la un preţ de vânzare adecvat care să acopere o parte din datoriile grupului, a spus ministrul. „Un împrumut de la Banca Mondială este o opţiune pentru asigurarea fondurilor de care are nevoie Compania Feroviară, dar acesta nu este legat direct de privatizarea serviciilor de transport de mărfuri“, a explicat el. În privinţa aeroporturil