Din nou suntem victime într-un război care nu este al nostru I 150 de km de drumuri judeţene trebuiau să intre în reabilitare prin celebrul program PNDI. Licitaţia a fost câştigată, amplasamentele, predate de Consiliul Judeţean, dar banii nu au apărut. Mai mult, Guvernul doreşte să închidă programul. Până atunci, nu se ştie în grija cui rămân drumurile.
Pornit de ex-ministrul Elena Udrea, celebrul program de dezvoltare a infrastructurii PNDI avea ţeluri măreţe şi bani pe măsură. Judeţul nostru a intrat în program cu peste 150 de km de drumuri. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor, a luat „la pachet” drumurile din Bistriţa şi Maramureş şi a fost adjudecată de firma Romstrade din Adunaţii Copăceni. În total, peste 260 de milioane de lei, numai pentru tronsoanele din judeţul nostru. Numai că lucrările au rămas „în aer”.
Mai exact, Consiliul Judeţean a predat tronsoanele respective constructorilor, care, teoretic ar trebui să le şi întreţină pe parcursul derulării lucrărilor. Numai că, nu se ştie dacă lucrările se vor mai executa. Şi, până când Guvernanţii se joacă alba-neagra cu PNDI, drumurile noastre devin impracticabile. Mai mult, pe lângă problemele legate de finanţare, există şi grave probleme penale. Nelu Iordache, miliardarul din spatele Romstrade, a fost reţinut de procurori şi acuzat de fals şi delapidare. De altfel, existau suspiciuni legate inclusiv de licitaţia adjudecată de firma sa în Maramureş. La licitaţia deschisă a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au fost transmise patru oferte, firma condusă de Nelu Iordache fiind cea care a propus preţul cel mai scăzut.
Atunci a ieşit la iveală faptul că garanţia pentru contractele de 500 de milioane de euro erau în limba arabă. Traducătorii autorizaţi la care a apelat presa centrală demonstrează că pe toate paginile scrisorilor sunt doar înşiruiri de litere, n