Autostrada Craiova-Pitesti, promisa americanilor de la Ford in momentul privatizarii uzinei de automobile din Banie, pare sa prinda in sfarsit contur. Dupa ce au fost vehiculate mai multe variante de constructie si finantare, inclusiv din fonduri europene, acum s-a ajuns la banii dezvoltatorilor. Ce sanse de reusita are proiectul?
"Traficul este cel care dicteaza. Daca analizele vor arata ca autostrada atrage trafic, vor veni investitori sa o preia in concesiune", a spus pentru DailyBusiness.ro specialistul in constructia de drumuri Dorina Tiron, fost sef al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri (CNADNR).
Aceasta a subliniat ca atragerea finantarii reprezinta un element cheie in realizarea proiectului, iar pentru aceasta traficul din zona ar trebuie sa fie suficient de mare pentru a permite recuperarea investitiei in 30 de ani.
Dorina Tiron a mentionat ca lipsa de finantare a fost principala cauza pentru care aceasta autostrada, precum si alte mari proiecte de infrastructura nu au fost realizate.
“Proiectele prin concesiune reprezinta sansa Romaniei pentru dezvoltarea infrastructurii”, a adaugat Tiron.
Lobby prezidential
"Autostrada Ford" a gasit un puternic sustinator chiar in presedintele tarii, Traian Basescu. Aflat la Craiova, acesta a declarat marti ca producatorul auto nu a atins, din cauza crizei, nivelul de productie convenit cu Guvernul atunci cand s-a facut privatizarea, dar nici partea romana nu si-a respectat integral obligatiile fata de companie, in special pe cele privind dezvoltarea infrastructurii.
"Infrastructura pe care noi ne-am angajat sa o facem nu a fost facuta si trebuie facut un efort si din partea noastra sa ne respectam angajamentele si sunt convins, privind la cele 800 milioane de euro investite deja in uzina de la Craiova, ca si Ford are toata d