Deputații europeni au adoptat, în sesiunea plenară de la Strasbourg, o propunere legislativă care vizează deschiderea serviciilor conexe pe marile aeroporturi din Uniunea Europeană pentru o mai mare competiție, prin creșterea numărului minim de prestatori. Pentru a asigura eficiența serviciilor și a evita dumpingul social, Parlamentul a inclus în propunerea inițială a Comisiei standarde minime de calitate și clauze de siguranță pentru transferul lucrătorilor. Propunerea legislativă a fost adoptată cu 455 de voturi pentru, 239 împotrivă și 18 abțineri.
Parlamentul a votat standarde minime de respectat de către prestatorii de servicii conexe ce operează pe aeroporturile europene tranzitate de mai mult de 5 milioane de pasageri. "Acestea vor include, de exemplu, timpul maxim de așteptare pentru check-inul bagajelor, timpul maxim pentru livrarea primului și ultimului bagaj, stocul minim de lichid antigel", a explicat raportorul Parlamentului European, deputatul austriac Artur Zasada.
În propunerea amendată, un minim de trei prestatori de servicii conexe vor opera pe aeroporturile tranzitate de mai mult de 15 milioane de pasageri și/sau 200.000 de tone de mărfuri pe an, față de doi prestatori în prezent. Se cere de asemenea ca aeroporturile care își gestionează singure serviciile la sol să prevadă o separare strictă a conturilor.
Deputații europeni au mai adoptat un amendament care introduce unele prevederi sociale care se vor aplica și subcontractorilor. În cazul în care prestatorii de servicii se schimbă, statele membre se vor asigura că lucrătorii în serviciile aeroportuare conexe sunt transferați la noul prestator, contractele colective fiind respectate.
În 2011, 21 de aeroporturi din UE au fost tranzitate de mai mult de 15 milioane de pasageri anual, printre care: London Heathrow, Paris Charles de Gaulle, Frankfurt, Amsterdam Schiphol, Ma