La fel ca în anii precedenți, elevii nu conștientizează importanța Evaluării Naționale, cu atât mai puțin a simulării. Față în față cu subiectele de la limba și literatura română, cei mai mulți elevi au realizat că nu sunt pregătiți pentru susținerea examenului. Deși cerinţele au fost accesibile, după cum chiar ei au recunoscut, tinerii s-au împotmolit încă de la subiectul al II-lea. Ultimul punct a fost tabu pentru mulți dintre ei. Dacă unii s-au temut să copieze, din cauza camerelor de supraveghere, alții au fost ceva mai îndrăzneți. La ieșirea din sala de clasă, elevii au recunoscut cu nonșalanță că au copiat. Şcolarii speră ca şi Evaluarea Naţională să se desfășoare în aceleaşi condiţii, pentru că nu mai au timp la dispoziție să se pregătească. Scopul acestor simulări este, însă, acela de a oferi o imagine cât mai reală asupra nivelului de pregătire al elevilor şi de a stabili, acolo unde este cazul, un plan de recuperare a eventualelor lacune.
La fel ca în anii precedenți, elevii nu conștientizează importanța Evaluării Naționale, cu atât mai puțin a simulării. Față în față cu subiectele de la limba și literatura română, cei mai mulți elevi au realizat că nu sunt pregătiți pentru susținerea examenului. Deși cerinţele au fost accesibile, după cum chiar ei au recunoscut, tinerii s-au împotmolit încă de la subiectul al II-lea. Ultimul punct a fost tabu pentru mulți dintre ei. Dacă unii s-au temut să copieze, din cauza camerelor de supraveghere, alții au fost ceva mai îndrăzneți. La ieșirea din sala de clasă, elevii au recunoscut cu nonșalanță că au copiat. Şcolarii speră ca şi Evaluarea Naţională să se desfășoare în aceleaşi condiţii, pentru că nu mai au timp la dispoziție să se pregătească. Scopul acestor simulări este, însă, acela de a oferi o imagine cât mai reală asupra nivelului de pregătire al elevilor şi de a stabili, acolo unde este cazul, un plan de r