Budapesta s-a transformat în ultimii 9 ani. Trafic a scăzut, siguranţa rutieră a crescut, oraşul e plin de turişti, serviciile publice s-au dezvoltat. Cum a fost posibil ? Totul a plecat de la nişte curieri pe bicicletă.
În 2004, un grup de biciclişti din Budapesta a dorit să sărbătorească "Ziua Internaţională fără Maşini" (Car Free Day). Primarul a refuzat solicitarea lor pe motiv că marşul ar perturba traficul, fiind organizat în timpul săptămânii.
Răspunsul primarului, care nu dorea ca traficul auto să fie deranjat în "Ziua Internaţională fără Maşini", a mobilizat oamenii. La solicitarea activiştilor şi a curierilor pe bicicletă, aproximativ 4500 de biciclişti au ieşit în stradă în week-end-ul ce a urmat.
De atunci, protestele de tip "Critical Mass" organizate în Budapesta au avut întotdeuna o participare masivă. 10 mii în primăvara lui 2005 iar în toamnă evenimentul s-a bucurat de prezenţa a 20 de mii de biciclişti. În primăvara lui 2006 au fost 32 de mii, în 2007 s-au adunat 50 de mii iar în 2008 s-a estimat ca au fost prezenţi 80 de mii de biciclişti.
Din 2004, asociaţiile de protecţia mediului şi cele de promovare a mersului pe bicicletă au fost susţinute de protestatari. Iar lucrurile au evoluat, politicienii ungari fiind forţaţi să ţină cont de cererile oamenilor.
În 2006, toate partidele politice din Ungaria au inclus măsuri de încurajare a folosirii bicicletei în programele lor de guvernare. Iar în 2006 şi în 2007, preşedintele Ungariei a pedalat alături de cetăţeni în cadrul evenimentului.
20 aprilie 2013 – Ultimul eveniment "Critical Mass" din Budapesta
"De ce ultimul ? De ce ultimul ? Toată lumea pune aceeaşi întrebare!" ne-a răspuns János László, membru în echipa de organizare. "Pentru că nu mai avem nevoie."
Atunci când clasa politică ascultă nevoile oamenilor, proteste