IAŞI. Al doilea tren modernizat la REMAR Paşcani a fost pus în circulaţie ieri în Republica Moldova, pe traseul Chişinău-Ocniţa.
Până la sfârşitul lunii mai urmează să fie aduse încă trei trenuri urbane, care sunt modernizate în prezent la uzina REMAR de la Paşcani.
„Primul tren a fost un prototip, la acest tren au fost operate zeci de îmbunătăţiri. Trenul nou este mult mai bun decât primul. Renovarea a costat peste 2,4 milioane de euro, la fel ca şi în cazul primului tren de acest gen”, a spus Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor.
El a menţionat că o cursă cu trenul vechi consuma de 4-5 ori mai multă motorină.
Directorul general REMAR Paşcani, Cătălin Cornea a spus pentru unimedia.info că durata de folosinţă a trenurilor modernizate este de 18 ani şi acestea sunt dotate cu elemente de confort. Vagoanele garniturilor renovate au 3 clase de comoditate. Toate au acces la internet, prize pentru calculatoare şi sunt dotate cu aparate de aer condiţionat, WC. De asemenea, trenul este dotat cu camere de supraveghere pentru a spori siguranţa pasagerilor.
Deşi spun că preţul biletelor este mare, pasagerii au rămas încântaţi de condiţiile şi confortul pe care le are noul tren.
Proiectul de modernizare a trenurilor moldoveneşti este finanţat de comun acord de către Căile Ferate Moldova şi fabrica din Paşcani. Primele 5 trenuri sunt modernizate din sursele CFM, iar celelalte 10 trenuri vor fi renovate din sursele financiare ale Băncii Europene.
IAŞI. Al doilea tren modernizat la REMAR Paşcani a fost pus în circulaţie ieri în Republica Moldova, pe traseul Chişinău-Ocniţa.
Până la sfârşitul lunii mai urmează să fie aduse încă trei trenuri urbane, care sunt modernizate în prezent la uzina REMAR de la Paşcani.
„Primul tren a fost un prototip, la acest tren au fost operate zeci de îmbunătăţiri. Trenul nou este mult mai bun decât p