Seul Motor Show 2013 a fost gazda lansării studiului Kia Cub, un automobil în patru uşi cu alură de coupe. Conceptul lung de 3,98 metri adoptă portiere tip “suicidal doors” ca la Rolls-Royce, adică deschiderea acestora se face faţă în faţă, iar asemenea Ford-ului B-Max, stâlpul central a fost eliminat.
Kia Cub Concept se vrea a deveni surogatul japonez al mult mai versatului Volkswagen Scirocco. Deşi este cenzurat de dimensiunile sale compacte, conceptul habitaclului ales de Kia pentru Cub Concept este cel cu patru fotolii individuale. Stilistic, exteriorul cu influenţe “cartoon” aduce acea paralelă cu benzile de desene animate: spoilerul frontal prezintă nişte decupaje întortocheate precum mustăţile unui muschetar, grila radiatorului a fost redusă la o mică fantă orizontală, iar farurile sunt destul de cocoţate, fiind plasate în colţurile capotei.
Model de esenţă sportivă, Kia Cub Concept vine animat sub capotă de unitatea GDI de 1.6 litri cu injecţie directă de benzină şi supraalimentare prin turbo. Unitatea de 1.591 cmc în patru cilindri montată şi pe Kia Pro Cee’d GT pare desprinsă din basmele populare româneşti în care micul căluţ pipernicit se transformă cât ai clipi într-un armăsar falnic după ce mănâncă jăratec. Astfel, downsizing-ul la Kia Cub Concept se traduce prin 205 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 265 Nm la 1.750 rpm. La cei 129 de căluţi storşi din fiecare 1.000 cmc, coupe-ul coreean este peste puterea litrică de 105 CP/litru a lui VW Scirocco GTS (2.0 TSI cu 210 CP şi 280 Nm). Doar versiunea Scirocco R, model ce primeşte 265 CP dintr-o capacitate mai mare cu 400 cmc decât a modelului Kia Cub, reuşeşte să depăşească puterea modelului coreean pe diviziunea de cilindree etalon pentru sticlele de răcoritoare.
Acceleraţia 0-100 km/h la Kia Cub Concept se petrece în 7,7 secunde şi este creditat cu 230 km/h, în vreme ce lupul cel rău din