Aceasta stabileşte că orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul"
Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, ieri, cu 221 voturi "pentru", 61 voturi "împotrivă" şi 8 abţineri, Ordonanţa de Urgenţă 25/2013 privind modificarea Legii audiovizualului, în forma propusă de Executiv, informează Mediafax. Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice. Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, textul legislativ urmând să fie dezbătut de Senat. Parlamentarii grupului parlamentar al PPDD au votat împotriva proiectului de lege, potrivit deputatului Liliana Mincă. Deputaţii din Comisia de cultură au avizat, luni, ordonanţa în forma propusă de Guvern. Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia "orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate", iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul".