Din cauza crizei, numărul litigiilor între companii a crescut, iar disputele în instanţă sunt îndelungate
Acestea caută să angajeze mai mulţi consilieri juridici pentru a face faţă unui volum tot mai ridicat de litigii internaţionale
Companiile au tendinţa de a cere consultanţă specializată de la firme de avocatură, dar în actualul climat de piaţă şi în condiţiile creşterii costurilor procedurilor juridice, multe companii se îndreaptă spre recrutarea de avocaţi in-house, arată un recent sondaj PwC.
Astfel, companiile caută să angajeze mai mulţi consilieri juridici pentru a face faţă unui volum tot mai ridicat de litigii internaţionale.
"În România, pe baza experienţei noastre de piaţă, arbitrajul a devenit o metodă atractivă de soluţionare a disputelor, îndeosebi în ultimii ani. Aceasta are două explicaţii. Pe de o parte, din cauza crizei, numărul litigiilor între companii a crescut, pe de altă parte, disputele în instanţă sunt îndelungate, iar judecătoriile şi judecătorii sunt supraîncărcaţi şi poate nici nu au întotdeauna experienţă în domenii tehnice sau economico-financiare legate de disputa respectivă. Ne aşteptăm ca numărul companiilor interesate în arbitraj să crească şi mai mult pe viitor, îndeosebi în sectoare precum cel al construcţiilor şi cel imobiliar", a declarat Kemal Özmen, director, Servicii de Investigaţii şi Asistenţă în Dispute, PwC România.
Jumătate din companii au o echipă de avocaţi specializată în litigii
Numărul companiilor care caută să angajeze avocaţi interni va creşte în perioada următoare, potrivit sondajului PwC, după ce o treime dintre respondenţi au indicat o creştere a numărului de litigii internaţionale în care sunt implicate.
Sondajul Corporate Choices in International Arbitration arată că 35% dintre respondenţi au indicat o creştere a numărului de dispute internaţionale