Stephen P. Smith are o cariera internationala de invidiat – a lucrat la publicatii precum The New York Times, Business Week, CNN, ABC din Australia. Experienta lui globala l-a facut sa aiba o viziune profunda asupra evolutiei brandurilor la nivel global, in prezent fiind presedinte si CEO al Superbrands.
Wall-Street.ro a discutat cu el despre erorile brandurilor in criza dar si factorii diferentiatori, jurnalism si motivele “caderii” acestei industrii, cerand totodata sfaturi pentru antreprenorii ce isi doresc ca brandurile lor sa devina “Superbrands”.
Wall-Street.ro: Ce branduri considerati ca sunt/au fost cele mai afectate de criza?
Stephen Smith: Pot vorbi la nivel global, intrucat nu cunosc atat de bine piata locala. Au fost schimbari masive, si sunt in continuare, pe masura ce ne adancim in recesiune. Branduri care acum zece ani erau super puternice, acum se zbat. Altele, din contra, au profitat de criza. Insa, oricum ar fi, concurenta loveste din ce in ce mai puternic.
W-S.ro: Concurenta a existat si inainte de criza, si totusi…
SS: Unele branduri au fost mai destepte decat celelalte, inovand puternic in plina criza. Sa luam exemplul Apple, care si-a convins clientii sa cumpere aproape orice scot ei, indiferent de concurenta sau ce alte produse mai sunt pe piata, similare. Sunt cazuri, si le stim cu totii, de oameni care si-au vandut organe pentru a putea sa isi cumpere un iPad! Este nebunesc! Insa pentru unii consumatori este absolut vital sa aiba un produs al unui brand pe care il iubesc. Este influenta marketing-ului, un segment dintr-o companie extrem de importanta.
W-S.ro: Si credeti ca Apple va mai avea acelasi succes si in urmatorii ani?
SS: Nu cred ca in urmatorii cinci ani Apple va mai fi acelasi brand puternic. Initial voiam sa zic zece ani, dar totul se succede mult mai rapid in prezent. iPhone 4 a