Sursa foro: Mediafax
RAPORTUL DE ACTIVITATE AL RADIOULUI PUBLIC. Veniturile obținute din vânzările de publicitate ale Societății Române de Radiodifuziune au fost de 617.433 euro, conform Raportului de Activitate al instituției pe anul 2012, citat de Forbes. Bugetul este cu 53% mai mic față de anul precedent.
Volumul de publicitate atras de SRR a fost de 2,74 milioane de lei, reprezentând 617.433 euro (calculat la cursul mediu BNR al anului 2012 – 4,45 lei/euro). Vânzările de publicitate ale radioului public au fost mai mici cu 53% față de anul 2011 și cu 35% mai reduse față de cele din anul 2010.
Aceste venituri reprezintă 1,2% din veniturile proprii ale instituției, în valoare totală de 48.771.342 euro. Cea mai mare pondere din venituri proprii este deținută de taxa radio, care s-a ridicat la 45.888.445 milioane euro. Această sumă este de 2,4 ori mai mare decât bugetul de publicitate atras de piața radio din România, în 2012 (estimat la 19 milioane euro).
Profitul net înregistrat de radioul public în 2012 a fost de 14.150 euro.
Veniturile din publicitate ale radioului public au scăzut cu 53% în 2012
SOLICITAREA IAA CĂTRE PARLAMENT.IAA România solicită Parlamentului, printr-un comunicat, să adopte amendamentul propus de IAA la textul Ordonanţei de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului, pentru a se asigura clienţilor de publicitate “dreptul constituţional de a decide liber asupra partenerilor contractuali”, scrie Mediafax.
“Prin introducerea acestui amendament se asigură clienţilor de publicitate dreptul constituţional de a decide liber asupra partenerilor contractuali, păstrând astfel libertatea de a semna contractele de achiziţie de spaţiu TV direct sau prin intermediar, cu respectarea prevederilor legate de transparenţă financiară”, se spune în comunicat.
Potrivit IAA România, “acest act normativ publicat, fără