Compania Google lansează, joi, versiunea românească a portalului YouTube, un proiect mondial pus la cale în urmă cu opt ani de către Steve Chen, Chad Hurley şi Jawed Karim, angajaţi ai PayPal.
Gazda evenimentului de lansare de joi va fi Dan Bulucea, director de ţară al Google România, alături de echipa dedicată YouTube.
Proiectul YouTube a fost pus la punct, în 2005, de către trei angajaţi ai companiei PayPal iar brandul YouTube a fost înregistrat pe data de 14 februarie 2005. În prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt înregistraţi în SUA.
Potrivit unui studiu recent, YouTube a devenit o sursă majoră de informaţii în ceea ce priveşte actualitatea în lume. Centrul de cercetare Pew menţionează că înregistrările cu subiecte din actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube cinci luni din 15, între anii 2011-2012.
Google a achiziţionat YouTube în 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anunţat, până în acest moment, profiturile provenite de la acest site, în pofida popularităţii sale imense.
În timp, YouTube şi-a crescut puţin câte puţin conţinutul, de la înregistrările în mare parte realizate de amatori de la început, la programe de televiziune şi filme care pot fi văzute în integralitate, în încercarea de a atrage publicitate.
Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele internet folosite în anul 2000, iar pentru a realiza atâtea videoclipuri, câte au fost descărcate pe acest site, companiile NBC, ABC şi CBS ar fi trebuit să lucreze începând din 1948 şi până în prezent, relevă statisticile realizate de-a lungul timpului.
Cea mai populară categorie de programe video încărcate rămâne 'Muzica', iar primul video postat pe YouTube era intitulat 'Ne găsim în Grădina Zoologică', la 23 aprilie 2005.