CELEBRITĂŢI Directorul artistic al festivalului spune că biletele s-au vândut în timp-record pentru că nume de primă mână vor concerta în România
Succes fără precedent în vânzarea biletelor la Festivalul Internaţional „George Enescu“, ajuns la cea de XXI-a ediţie, care se va desfăşura în perioada 1-28 septembrie: până acum s-au vândut 80% din bilete, unele concerte fiind deja „sold-out“. „În ediţia festivalului din 2011 am vândut în trei zile biletele pe care le-am vândut în toată perioada festivalului în 2009. În 2013 am ajuns la performanţa ca într-o oră şi jumătate să se vândă toate abonamentele pe care le-am vândut în 2011“, explică Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului „George Enescu“.
Chiar în primele zece minute de la startul vânzării biletelor individuale pentru festival, datorită facilităţii cumpărării acestora pe internet, au fost concerte „sold-out“, printre care recitalurile pianiştilor Radu Lupu, Evgeny Kissin, Murray Perahia. La acestea, s-au adăugat în mai puţin de o oră, majoritatea concertelor de la Miezul Nopţii de la Ateneu (cu celebrele Orchestre de Chambre de Lausanne, Saint Martin in the Fields, Accademia Bizantina şi Europa Galante). Înghesuială mai mare decât la fotbal
Dacă la derby-ul dintre Steaua şi Rapid de pe 14 aprilie se vânduseră 10.000 de bilete în trei zile, Festivalul „George Enescu“ a înregistrat o nouă performanţă: în numai două ore, 20.000 de bilete au fost cumpărate, pe 15 aprilie. Abonamentele la festival fuseseră deja vândute în totalitate încă din luna ianuarie.
Astfel, din cele 100.000 de bilete şi abonamente puse în vânzare, în prezent mai sunt disponibile mai puţin de 10.000 de bilete, în special la concertele cu muzica lui Enescu şi la cele cu muzica secolului XXI, potrivit directorului executiv Mihai Constantinescu. De asemenea, mai pot fi achiziţionate bi