Profitul şi veniturile Daimler au scăzut în primul trimestru, după vânzări de autoturisme şi camioane sub aşteptări în Europa, iar grupul german şi-a înrăutăţit estimările prezentate în februarie pentru rezultatele pe întreg anul 2013.
Profitul net a scăzut cu 60%, la 564 milioane de euro în primul trimestru, faţă de perioada similară a anului trecut, iar câştigul operaţional a coborât cu 56%, la 917 milioane de euro, sub aşteptările pieţei de 1,06 miliarde de euro. Vânzările au înregistrat un declin de 3%, la 26,1 miliarde de euro, potrivit Financial Times.
Producătorul auto se aşteaptă ca profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) să scadă în acest an, după ce în februarie anticipa stagnarea profitului operaţional ajustat la 8,1 miliarde de euro. Grupul a avertizat în aprilie că s-ar putea să revizuiască obiectivul pentru anul în curs, ca urmare a deteriorării situaţiei pe unele pieţe importante.
"Multe pieţe au evoluat sub aşteptări, din motive economice", a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, miercuri, la prezentarea rezultatelor financiare.
Potrivit Daimler, declinul din primul trimestru se datorează şi efectelor negative ale mixului actual de produse, întrucât clienţii au preferat maşini entry-level celor premium, cu marje de profit mai mari. Grupul german are planificate relansări pentru mai multe produse din gama premium.
Vânzările de camioane au scăzut, de asemenea, întrucât companiile au limitat cheltuielile mari.
Germania s-a situat printre pieţele europene cu cea mai slabă evoluţie în primul trimestru. Piaţa auto germană, încă foarte importantă pentru grup, nu s-a putut detaşa de evoluţia mai amplă la nivel european, potrivit Daimler.
Concurenţa din Europa - de obicei un puncte de referinţă pentru necesitatea de a introduce stimulente pentru vânzări - este intensă, afirmă grupul german. @N