Ceea ce era doar o presupunere, s-a adeverit, proiectul, adică o prima parte din proiectul ce cuprinde acțiunile necesare pentru obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană a fost expus la transparență, respectiv putem să-l vedem și să-l comentăm.
Privind orașul Arad, pe care, credeți-mă că-l cunosc cu destule amănunte, socotesc că efortul ce urmează să-l suportăm și să-l depunem, va fi uriaș. Sunt degradări și urâțenii, nereguli și încălcări ale legilor, ce aparțin altor instituții ce nu sunt subordonate Primăriei Aradului. Instituții ce nu sunt subordonate deoarece, pe principiul – stat în stat – cu legi și reguli speciale, ele există paralel cu legislația și hotărârile CLM și ale județului. Bunăoară CFR-ului, CLM îi tolerează ca la intrările în oraș, pe teritoriul urban, să păstreze niște clădiri ruinate, pe lângă care nu-i indicat să te apropii seara. Iată fotografia unei clădiri fantomatice, exact pe teritoriul orașului, la linia de cale ferată, ce merge paralel cu șoseaua națională ce ambele vin din Ungaria. Una la fel este la intrarea din spre Curtici, înainte de Feronerie. Dar toate acestea-s fleacuri, dacă le comparăm pe cele care le suportă orașul Nădlac , aproape, la 3 metri de șoseaua națională, aceiași ce vine ori merge spre Arad . Este adevărat că există instituită o lege restrictivă, ce protejează perimetrul intabulat și aparține CFR-ului. Bine, bine, dar totul este cuprins în teritoriul orașelor respective și primarii răspund de aspectul urbanistic. Apoi, chiar așa, ce le pasă celor din Timișoara, unde se găsește Direcția Regională Feroviară, de faptul că Aradul își propune ca în 2021 să fie Capitală Culturală Europeană. Săracul CFR! Se vinde pe bucăți.
Tot o intrare parcursă de străini și turiști, este și Gara Pâncota, o ruină mai mare nici că există. O ruină ce poate deveni, astfel, prin existența ei, un obiectiv turistic. @