Doar avioanele militare de transport, de tip Spartan și Hercules, mai brăzdează des cerul. Aventurile piloților se împart între zonele de război de pe glob și inundații din România. Dacă un Spartan cântărește 17 tone, fără încărcătură, un Hercules atinge minimum 35 de tone.
Emil Bejinariu se simte sigur pe el printre manete și zecile de cadrane și butoane ale Herculesului, cea mai mare aeronavă a Aviației Române
Sursa: MARIAN ILIE
Piloţii militari sunt o specie rară în România. Doar vreo 600 mai ies la numărătoare. Ei sunt cei care „lucrează” într-o cabină a unei aeronave de vănătoare sau de transport logistică şi trupe. Dintre aceştia, doar cei din a doua categorie mai cunosc gustul zborurilor. În schimb, cei de pe jet-uri, celebrele MIG-uri ruseşti, au ajuns să fie în aer doar câteva ore pe an.
TOP 3 RECOMANDĂRILE EDITORILOR:
Un pădurar din Apuseni câştigă într-o lună de patru ori mai mult decât preşedintele României
Valer Marian e cel care i-a dat drumul lui Voicu în Senat?
Mama atacatorilor de la maratonul din Boston: E o ÎNSCENARE, fiul meu cel mare e VIU!
Alegerea cea mai grea
Locotenenţii-comandor Florin Ianculescu (pilot al avionului italian Spartan) şi Emil Bajinaru (pilot al americanului Hercules) fac parte din Flotila de Transport 90 a Forţelor Aeriene Române, cu baza la Aeroportul Militar Otopeni.
Au doar 34 de ani şi se cunosc din Academia Militară. Sunt haioşi, iar umorul îi ajută să uite că au misiuni în zone de război, unde moartea este la ea acasă.
În glumă fac şi planuri să devină cuscri. Florin şi soţia sa au un băiat, iar Emil şi soția sa au o fetiţă. „I-am spus să facă zestre la fată”, strigă pilotul de pe Spartan.
În adolescenţă au avut două visuri, să fie piloţi şi să conducă avioane jet, de atac.
„Am fost un an pilot de vânătoare, însă am zburat 118 minu