Limuzinele oficiale din epoca lui Mao au revinit in China. Grupul FAW relanseaza, de fapt, Hong Qi (Steagul rosu) si vizeaza cele mai prestigioase marci occidentale.
La salonul auto de la Shanghai, producatorul Hong Qi a expus trei limuzine „retro”, o readucere in actualitate a faimoaselor masini de parada rezervate inaltilor demnitari ai Republicii Populare din 1958 pana in anii 1970. Chiar Marele Timonier, Mao-Tse Dung, folosea aceste autoturisme. Fabricatia acestor autovehicule inspirate din marile masini americane a incetat la inceputul anilor 1980.
In cursul deceniului urmator, marca Hong Qi a livrat ... un model Audi usor modificat. De ce? Motivul este simplu: Hong Qi depinde de constructorul chinez FAW, care este partener al Volskwagen si al Audi. In 2006, FAW a rebotezat masinile de la Hong Qi in Toyota, pentru ca FAW este, de asemenea, partener al constructorului japonez. Dar la sfarsitul anilor 2000, FAW a decis sa se relanseze cu produse originale, al caror design se inspira, evident, din emblematicelele limuzine ale trecutului.
Versiunea lunga L9, care masoara 8,40 metri (cu 1,20 metri mai mult decat Mercedes S in versiune lunga) a jucat un rol important in cadrul ceremoniilor oficiale dedicate implinirii a 60 de ani de comunism. Preturile sunt estimte de presa chineza intre 850.000 si 1 milion de euro: de doua ori mai mult decat un Rolls Phanton. Anul trecut, FAW a lansat o versiune mai scurta: L7, care masoara, totusi, 6,09 metri!
Pentru salonul de la Shanghai, in plina desfasurare, marca a introdus intre L9 si L7 „un frate mai mic”: L5 de numai 5,50 metri! Motorul V12 de 400-500 cai putere a cedat locul mult mai modestului V8. Anul trecut, Hong Qi a dezvaluit H7, o berlina a carei linie, mult mai moderna, este inspirata din BMW 5 sau din marile berline Toyota. Aceste masini nu mai vizeaza Rolls Royce si Bentley ca in cazul