- Diverse - nr. 80 / 24 Aprilie, 2013 Astfel poate fi caracterizat, pe scurt, drumul national ce duce de la Targu-Mures spre Bistrita, prin Reghin, si care are calitatea, pe harta, si de drum european. Lasat aproape de izbeliste la inceput de timp friguros, in toamna anului trecut, circulatia pe aceste tronsoane s-a desfasurat in sezonul de iarna extrem de dificil, iar lipsa marcajelor din spatiul de rulare a facut foarte riscanta circulatia pe timp de noapte, ea soldandu-se cu nenumarate accidente, dintre care, cel mai grav a dus la decesul unei apreciate ziariste muresene. Pentru ca, din punct de vedere calendaristic, lucrarea se apropie de final, mijlocul acestui an fiind stabilit ca termen de dare in exploatare, speram ca zorii primaverii sa-i gaseasca pe constructori, dar si pe titularul de proiect, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, puternic angrenati in executia acestor tronsoane, pentru recuperarea ramanerilor in urma si respectarea termenelor prevazute in graficele de executie. Din pacate, acest lucru nu se intampla. Prezenta constructorilor pe traseu este firava, fortele din dotare, anemice, la putine din multiplele puncte de lucru in care se simte nevoia prezentei lor. Daca ajustarile laterale la artera de circulatie se desfasoara greoi, cu incetinitorul, putem spune, calea de rulare este total lasata de izbeliste, cu gropi si denivelari extrem de periculoase din punct de vedere al sigurantei circulatiei, dar si al starii autovehiculelor, nevoite sa parcurga acest traseu al groazei. Daca anul trecut semnalam costul rezonabil al lucrarii din punct de vedere al finantarii ei, acum ne dam seama ca prin modul in care sunt gestionate fazele de lucru, prin tergiversarea lor si prelungirea in timp a starii proaste a caii de rulare, costul social al modernizarii acestui drum este enorm. Pentru ca la el contribuie nu numai statul roman si banci