Mercedes a investit intr-o uzina de componente in Romania si mizeaza pe intreprinderea din Ungaria pentru noul sau LA. Audi a cheltuie masiv la Gyor, tot in Ungaria. BMW analizeaza posibilitatea de a se instala in Europa de Est.
Este o realitate: Germania a pastrat intacta productia locala de automobile. Iar acum, contructorul isi pune mari sperante in tarile ... low cost din Europa de Est. Astfel, Mercedes a anuntat miercuri o investitie de 280 de milioane de euro in Romania, destinata cresterii productiei de cutii automate de viteza. Fabricantul din Stuttgart va crea, de asemenea, o noua uzina la Sebes.
In ianuarie, Mercedes a inceput fabricatia noii sale berline CLA la uzina din Kecskemet, situata la 70 de kilometri sud de Budapesta si deschisa in martie anul trecut, cand a livrat 40.000 de masini. In procesul de fabricatie lucreaza 3.000 de oameni pentru o productie de 120.000 de autoturisme. Impreuna cu furnizorii locali, numarul locurilor de munca directe sau indirecte create de Mercedes se va ridica la 10.000. Investita este estimata la 800 de milioane de euro.
La randul lui, grupul Volkswagen (VW) produce o buna parte din masini destinate pietei europene in afara Germaniei. „Mini” Up este construit la Bratislava, in Slovacia, micul Polo la Pampelue, in Spania. 4x4 Tuareg si fratele sau Audi Q7 se asambleaza tot la Bratislava. Volskwagen a anuntat, printre altele, ca intreprinderea slovaca (9.400 de angajati) si-a dublat anul trecut productia, la 419.000 de unitati. 40% din productia slovaca este exportata in Germania.
Audi, marca de inalta clasa a Volkswagen, dispune de o importanta uzina in Ungaria, la Gyor, oras situat la frontiera austriaca nu departe de Ingolstadt, sediul Audi. Aici, marca germana realizeaza majoritatea motoarelor pe care le furnizeaza celorlalte intreprinderi ale companiei. Anul trecut, s-au facut 1,9 milioa