În condiţiile unui trend ascendent al crossovere-lor compacte, Mercedes-Benz a decis să intre în acest segment cu un model foarte interesant, numit GLA.
Rivalul tradiţional BMW are modelul X1 în ofertă încă din 2009. Audi a lansat Q3 în 2011. În aceste condiţii, s-ar putea spune despre Mercedes-Benz că a întârziat destul de mult cu lansarea unui concurent pe măsură. Însă aşteptarea a luat sfârşit.
Modelul a debutat la Salonul Auto de la Shanghai şi este în prezent la stadiul de “concept-car”. Este de aşteptat ca debutul modelului de serie să aibă loc în toamna aceasta, la Frankfurt. GLA are dimensiuni compacte (4,38 m lungime) şi este construit pe platforma noului A-Klasse, urmând a deveni cel mai accesibil SUV produs vreodată de constructorul german. Modelul ţinteşte publicul tânăr, iar pe termen lung speră să-şi fidelizeze astfel de clienţi, care să migreze ulterior către modelele mai mari ca GLK sau ML.
Design tineresc
Evident, pentru a-şi atinge scopul, designul trebuia să fie un argument imbatabil. În comparaţie cu controversatul X1 şi banalul Q3, noul Mercedes arată foarte bine, propunând un stil dinamic, tineresc, evident inspirat de Clasa A, dar cu un caracter mai puternic, specific unui SUV. Chiar dacă nu vizează ideea de “coupe”, aşa cum o fac Range Rover Evoque sau noul BMW X4, se poate observa langă a motorului, linia ascendentă a suprafeţei vitrate laterale sau habitaclul destul de împins spre spate, sugerând un profil de “shooting brake”.
Habitaclul este în acest moment specific unui concept-car. Dincolo de scaunele uşor neobişnuite sau de aeratoarele luminate în funcţie de temperatura setată pentru habitaclu, şi sub ornamentele de piele nobilă, metal sau plastic translucid se ascund însă formele de bază ale versiunii de serie.
Dotări originale
O idee interes