În ciuda crizei, românii nu au facut rabat la calitate şi au continuat să aleagă produse premium pentru amenjarea casei, potrivit unei analize realizate de Kuma România, unul dintre principalii producători autohtoni de mobilier pentru băi şi bucătării.
Potrivit analizei, românii au înţeles că un produs de proastă calitate poate crea probleme într-un timp foarte scurt, ducând la costuri suplimentare. Astfel, în cazul lavoarelor, modelele low-cost sunt realizate din materiale cu o rezistenţă scăzută şi sunt limitate din punct de vedere al formelor sau designului.
”Durata medie de viaţă a unui lavoar premium este de 25 de ani, comparativ cu a unuia low-cost care, în câţiva ani, prezintă semne de deteriorare. Cum românii îşi renovează băile o dată la 30 de ani, montarea unui produs de o calitate îndoielnică va atrage de la sine reparaţii sau chiar înlocuiri multiple în această perioadă”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.
Aceasta a mai adăugat că, în acest fel, costurile pot fi chiar mai mari în timp dacă nu este ales încă de la început un model de calitate.
Interes în creştere pentru amenajări deosebite
Chiar dacă în acest moment majoritatea românilor optează încă pentru lavoare albe din materiale tradiţionale, în următorii ani băile vor fi dotate după modelul nordicilor, cu obiecte sanitare în nuanţe de negru sau gri şi din materiale inovative precum quartzul, granitul sau sticla în compoziţie cu quartz.
“Clienţii români au început să consulte reviste de design interior şi vizitează magazine şi târguri de profil, majoritatea ocupându-se personal de amenajarea locuinţei. În acelaşi timp, ideea de unicat câştigă tot mai mult teren, cumpărătorii fiind atraşi de conceptele făcute la comandă”, a mai adăugat Olesen.
Cum trebuie alese lavoarele pentru a nu întâmpina probleme
Potrivit analizei Kuma, atunci