Aprilie 2013 ar fi trebuit să fie lună în care România să aibă peste 175 de noi kilometri de autostradă şi încă aproape 100 de kilometri în lucru pe Coridorul IV paneuropean, însă toate cele 8 tronsoane la care se lucrează înregistrează întârzieri, iar alte 4 la care lucrările ar fi trebuit deja demarate încă îşi aşteaptă câştigătorii, la mai bine de 8 luni de la organizarea licitaţiei. Explicaţiile oficiale ale dezastrului sunt care mai de care mai diverse: de la probleme tehnice apărute pe parcursul lucrărilor până la condiţii meteo nefavorabile şi pretenţii financiare suplimentare ale constructorilor.
Ultimele filmări cu stadiul autostrăzilor în lucru, realizate din avion de Ministerul Transporturilor, datau de la finele lunii aprilie 2012. Atunci, la cum se prezentau lucrările, existau premise ca într-un an vor putea fi finalizate. Adică la termenul contractual.
Între timp, însă, filmările oficiale s-au sistat. Lăsaţi nesupravegheaţi, plătiţi cu întârziere ori împiedicaţi chiar de către beneficiar, constructorii au redus drastic ritmul lucrărilor.
Astăzi ar fi trebuit ca pe Coridorul IV şoferii să poată circula pe autostrada între Nădlac şi Sibiu, cu excepţia a două porţiuni, una de 25,6 km între Izvin (la est de Timişoara) şi Sanovita (la vest de Lugoj), şi alta de aproape 72 km, între Dumbravă şi Deva, porţiuni care ar fi trebuit să fie deja în lucru de luni bune.
Autostrada Nadlac-Arad
Are o lungime de 38,9 kilometri şi a fost împărţită în două loturi. Primul, de 22,3 kilometri plus un drum de legătură de 6,7 km, între frontieră şi nordul localităţii Pecica, a fost câştigat acum doi ani de o asociere condusă de Romstrade, firma lui Nelu Iordache, pentru 383 de milioane de lei. Avea termen de finalizare 10 aprilie 2013.
În toamna anului trecut, CNADNR a reziliat contractul, din cauza întârzierilor, Compania de Autostrăzi şi D