Potrivit raportului World Retail Banking Report 2013 publicat de Capgemini, peste 80% dintre români iau în calcul sã se mute la altã bancã în urmãtoarele sase luni, mult peste media globalã, de 51%, cei mai multi clienti fiind nemultumiti în privinta încrederii, sigurantei si relatiei cu banca.
Raportul relevã cã 16,2% dintre clientii români ai bãncilor de retail sunt hotãrîti sã schimbe banca cu care colaboreazã în urmãtoarele sase luni si 67,4% nu sunt siguri dacã vor rãmâne la aceeasi bancã, în timp ce la nivel global procentajele se situeazã la 10%, respectiv 41%, potrivit sutudiului companiei Capgemini, care furnizeazã consultantã managerialã, IT si servicii de outsourcing. Raportul World Retail Banking 2013 se bazeazã pe datele colectate de la 18.000 de clienti din 35 de tãri si mãsoarã cei mai importanti factori cu privire la canale, tranzactii si produse bancare. În România, clientii au nemult umiri legate de încredere si sigurantã (doar 23% dintre respondent i fiind satisfãcuti), relatia cu banca (35% satisfãcuti), cunoas- terea nevoilor si preferintelor de cãtre institutiile de credit (38% multumiti), oferirea mai multor canale de distributie (40% satisfã- cuti) si distribuirea produselor pe canale potrivite (41% satisfãcuti). Clientii bancari români sunt nesiguri si îngrijorati de evolutia sectorului bancar, desi depozitele de pânã la 100.000 de euro sunt garantate, considerã directorul de vânzãri al Capgemini România, Kevin von Gamm. Potrivit unui studiu al Bãncii Mondiale, doar 1 din 8 români are încredere în bãnci. Pe de altã parte, la nivel global circa jumãtate dintre clienti nu sunt multumiti de bãnci în privinta urmãtoarelor aspecte: cunoasterea nevoilor si preferintelor clientilor (37% satisfãcuti), distrubuirea produselor pe canale potrivite (43% satisfãcuti), încredere si sigurantã (51% satisfãcuti), relatia si intimitatea cu clientii (