RAPID. În 2001, la Salonul Auto de la Paris, Volvo a prezentat, pe baza noului (pe atunci) S60, conceptul PCC, care anunţa versiunea “R” şi propunea un şasiu adaptiv numit “Four-C” şi un motor de 300 CP. În 2012, la Salonul de la Los Angeles, constructorul a arătat un concept similar (inclusiv ca şi culoare), numit “Polestar” şi destinat aceluiaşi “război” cu M3, dar care este echipat cu un motor de 515 CP şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde! Din fericire, după un an de tatonări, fanii BMW “M” şi Mercedes-Benz AMG pot răsufla liniştiţi – versiunea de serie a acestui concept tocmai a fost prezentată, iar puterea motorului a scăzut la “numai” 350 CP.
Motorul este unul turbo cu şase cilindri în linie, de 3,0 litri, al cărui cuplu maxim atinge 500 Nm, valoare care se păstrează constantă între 2.800 şi 4.750 rpm. O cutie de viteze automată cu şase trepte are grijă să transfere cuplul tuturor celor patru roţi. Cu ajutorul unui sistem de tip “launch control” (asistarea demarajului), automobilul este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cifre de altfel apropiate de ale lui BMW M3, deşi acesta are cu 70 CP în plus. RAPID. În 2001, la Salonul Auto de la Paris, Volvo a prezentat, pe baza noului (pe atunci) S60, conceptul PCC, care anunţa versiunea “R” şi propunea un şasiu adaptiv numit “Four-C” şi un motor de 300 CP. În 2012, la Salonul de la Los Angeles, constructorul a arătat un concept similar (inclusiv ca şi culoare), numit “Polestar” şi destinat aceluiaşi “război” cu M3, dar care este echipat cu un motor de 515 CP şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde! Din fericire, după un an de tatonări, fanii BMW “M” şi Mercedes-Benz AMG pot răsufla liniştiţi – versiunea de serie a acestui concept tocmai a fost prezentată, iar puterea motorului a scăzut la “numai” 350 CP.