În jurul tematicii media din cartea „Umbre pe ecranul tranziţiei“, scrisă de Cezar Paul-Bădescu, a avut loc, la lansarea de la Humanitas Kretzulescu, o discuţie provocatoare, moderată de Radu Paraschivescu, despre inflaţia de emisiuni de prost gust de pe micile noastre ecrane şi despre viitorul televiziunii digitale. Volumul „Umbre pe ecranul tranziţiei“, publicat de Editura Humanitas, include o selecţie a articolelor semnate de scriitorul Cezar Paul-Bădescu, timp de zece ani, în revista „Dilema veche“, la rubrica la „Cultura pe sticlă“. Alături de autorul cărţii Cezar Paul-Bădescu, au vorbit la lansarea cărţii de la Humanitas Kretzulescu, moderatorul Radu Paraschivescu, criticul Dan C. Mihăilescu, jurnalistul Cătălin Ştefănescu şi redactorul-şef de la „Dilema veche“, Mircea Vasilescu. Criticul Dan C. Mihăilescu a subliniat că nu se mai uită la televizor de când a aflat că o emisiune se numeşte „În puii mei“ (“Mă aştept ca în scurt timp să se spună direct, fără ocolişuri”, a observat el). Citind cartea lui Cezar Paul-Bădescu, criticul a fost şocat să înţeleagă la ce nivel grotesc de comportament televizual s-a ajuns, fiind stupefiat de cazul cântăreţei Daniela Gyorfi, care şi-a făcut în direct testul de sarcină, sau de actorul Florin Călinescu, care şi-a dat chiloţii jos. La rândul său, Radu Paraschivescu a descris cu umor alte câteva mostre de imbecilitate de pe micile ecrane. Mircea Vasilescu a subliniat că toate textele lui Cezar Paul-Bădescu au un concept şi o viziune, autorul având nişte principii estetice şi morale, foarte clare, la care îşi raportează scriitura. În primul rând, redactorul-şef de la „Dilema veche“ a apreciat grija autorului faţă de limba română: scriitorul Cezar Paul-Bădescu a sancţionat în repetate rânduri, în cronicile sale, construcţiile gramaticale greşite pe care televiziunea le propagă. Noul „Homo videns“ care ne stăpâneşte Unul dintre