YouTube România, versiunea localizată a cunoscutei platforme, a fost lansată astăzi, urmând să afişeze cele mai vizionate şi mai populare conţinuturi video locale, fiind, de asemenea, un mediu de difuzare a conţinuturilor create de compozitori, interpreţi, televiziuni şi agenţii de publicitate.
Astfel, YouTube România permite creatorilor locali de conţinuturi video să fie mai uşor de descoperit atât în România, cât şi la nivel internaţional. De asemenea, companiile locale vor avea posibilitatea de a folosi această platformă ca mediu de promovare, pentru a ajunge la publicul-ţintă. În plus, programul de parteneriat YouTube va oferi o cale pentru toţi producătorii de conţinuturi, mai mari sau mai mici, de a câştiga bani din clipurile video încărcate pe site.
Mai mult, muzicienii şi compozitorii români - reprezentaţi de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) - şi YouTube au anunţat încheierea unui acord de licenţiere care le va permite artiştilor să obţină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe YouTube. De asemenea, Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music şi TVR au decis să publice pe YouTube conţinut propriu, devenind primii parteneri YouTube în România şi punând astfel bazele unei prezenţe solide pe această platformă, fapt care le va permite să-şi distribuie uşor conţinutul şi să-şi extindă publicul.
Creat în 2007, YouTube numără în prezent mai mult de un milion de creatori din peste 30 de ţări din întreaga lume, care obţin venituri din videoclipurile lor postate pe platforma YouTube. Site-ul de partajare de fişiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite în luna iulie 20