Google a lansat astăzi varianta locală a platformei de conţinut video YouTube. Astfel, artiştii locali şi creatorii de conţinut în general vor avea posibilitatea de a se promova mai uşor şi de a deveni virali.
Ce înseamnă pentru România lansarea versiunii locale? Dan Bulucea, Country Manager Google România spunea la eveniment că acest moment înseamnă „deschiderea de noi oportunităţi pentru creatorii talentaţi din ţară, aceştia vor putea fi descoperiţi mai uşor”. Vom lua pas cu pas schimbarea YouTube şi apariţia youtube.ro.
1. O primă pagină personalizată
Dacă până acum utilizatorii autentificaţi în site aveau o primă pagină cu recomandări în funcţie de ce au ascultat şi videoclipuri de la canalele pe care le urmăresc, acum YouTube introduce şi evidenţierea conţinutului local. Cel mai bine se vede în momentul când ne dezautentificăm, iar pe pagina principală apare conţinut local. Astfel, paginile locale vor fi promovate mai uşor, artiştii vor fi evidenţiaţi şi nu se vor mai pierde în totalul videourilor de pe reţea.
2. Trenduri locale
Până acum era imposibil de aflat care sunt cele mai vizualizate videouri din România în timp real, care sunt cele care au cea mai mare creştere. În perioada următoare, Google va lansa şi posibilitatea de a vedea acest lucru pe YouTube. Cu ajutorul uneltei de Trenduri românii vor putea urmări mai bine evoluţia viralelor locale, iar creatorii de astfel de conţinut se vor putea promova mult mai bine prin intermediul canalului lor.
3. Canale partenere
Existau destule canale premium în România până acum, dar nu puteam vorbea de canale partenere YouTube. Pentru acest lucru, paginile românilor trebuie să dea Enable la posibilitatea de a monetiza contul. Astfel, odată deveniţi parteneri YouTube, creatorii de conţinut vor putea primi drepturi din video-urile urcate şi vor putea vinde reclamă.