La finele anului trecut, drumurile publice din Romania totalizau 84.185 km, din care 16.887 km (circa 20%) erau drumuri nationale, 35.380 km (42,0%) drumuri judetene si 31.918 km (37,9%), drumuri comunale, se arata intr-o nota remisa vineri de Institutul National de Statistica. Din pacate, Romania continua sa fie pe ultimele locuri in regiune din punct de vedere al densitatii drumurilor, ca sa nu mai vorbim de lipsa autostrazilor. Chiar si Guvernatorul Mugur Isarescu a abordat aceasta problema in repetate randuri. "Fara investitii in autostrazi, exporturile Dacia vor forma un lung sir de TIR-uri de la uzina pana la Nadlac", a rememorat guvernatorul BNR Mugur Isarescu avertismentul unui oficial al Renault, pentru a sublinia importanta dezvoltarii infrastructurii.
Vezi in text ce cantitati de marfuri si cati pasageri se transporta pe soselele din Romania
"Spuneam in 2004, la Cluj, ca tara noastra va trebui sa aloce sume substantiale pentru proiecte de infrastructura care sa ne apropie de standardele UE. Sa nu fim in stare dupa zece ani sa construim autostrada de la Nadlac la Marea Neagra, cand aceasta este o traiectorie europeana? Europa a ajuns la Marea Neagra. Pai a ajuns la Marea Neagra numai asa, pe harta, fara un sistem de transport bine pus la punct?", s-a intrebat guvernatorul BNR.
Potrivit INS, din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat: 27.665 km (32,8%) drumuri modernizate (in proportie de 89,4% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 22.208 km (26,4%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 34.312 km (40,8%) drumuri pietruite si de pamant.
In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 46,5% din lungimea drumurilor modernizate si 52,0% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.Din